Resident Evil Village

Resident Evil Village

Serijal igara Resident Evil u svojih je 25 godina postojanja prošao kroz brojne promjene. Jedna od najvećih svakako je bila ona u Resident Evilu 7. Ta se igra prebacila u perspektivu prvog lica, no nije slijedila akcijski tempo svojih prethodnika. Time je bila bliža izvornoj ideji preživljavanja u skučenim interijerima. Nasljednik te igre, Resident Evil Village, ne nastavlja tu tradiciju nego se najvećim dijelom oslanja na akciju pucanja na otvorenome.

RE Village vjerojatno je najbolje izbalansirani Resident Evil u zadnjih 15-ak godina. Fokus na akciju ovdje se otvorio iz jednostavnog razloga. Resident Evil 7 je igra razvijana i za virtualnu stvarnost. Village je s druge strane posvećen isključivo klasičnom doživljaju. A to se primijeti na širem terenu po kojemu se trčkara, većem broju neprijatelja koji se istovremeno pojavljuju na ekranu, te izraženijem naglasku na mobilnost igrača.

Nije slučajnost ako vas taj prijelaz podsjeća na kultni Resident Evil 4. Ta je igra Villageu bila uzor i u mehaničkom i u tematskom pogledu. Sličnosti idu do te razine da Village koristi iste vrste lokacija – selo, močvara, dvorac i sl. Od četvorke također posuđuje inventory „Tetris tipa“ te sustav skupljanja nagrada i trgovanja s misterioznim trgovcem. Postoji čitav niz migova na RE4, no tu ćemo s usporedbama stati jer Village ipak nije remake te igre. To navodno dolazi tek kasnije.

Ethan Winters

Resident Evil Village je balada Ethana Wintersa, lika kojega smo prvi put upoznali u RE7. Nakon bizarnih događaja na imanju Bakerovih u Lousiani, Ethan i njegova supruga Mia preselili su se u Europu, gdje je on dobio vojnu obuku pod budnim okom Chrisa Redfielda. No bračna idila ubrzo biva prekinuta jer isti taj Chris jednu večer upada u dom Wintersovih, ustrijeli Miju i otme Ethanovu kćer Rose. Ethan se usprotivi, no dobije kundakom u čelo i probudi se u nekoj vuko**bini. I to doslovnoj jer ga u snijegom okovanoj selendri krenu napadati krvoločni vukodlaci.

Premda je igra pretežno akcijska, koristi se i različitim strategijama horora. Postoje ovdje protivnici koje ne možete zaustaviti nego od njih morate bježati. Isto tako ima jedan dio igre u kojemu uopće ne koristite oružja i taj je dio neočekivano jeziv, bliži Outlastu nego Resident Evilu. Za razliku od sedmice koristi se u Villageu daleko više „jump scare“ taktika, ali opraštam to igri zbog sveopće raznovrsnosti u zastrašivanju. Svaka lokacija u igri je specifičan pokušaj plašenja. Npr. u mračnim tamnicama dvorca isprva ne znate što vas čeka pa ste napeti od neizvjesnosti, dok u tvornici unaprijed vidite što vas čeka i strah vas je okrenuti leđa prijetnji koja bi vas mogla zaskočiti.

Preuzeto sa HCL